Strony

Gofry piernikowe w sosie pomarańczowym

Przygotowanie gofrów to dla mnie czysta przyjemność, choć są nieco tuczące. Raz kiedyś można. 
Deser przywołujący świąteczną atmosferę, dom wypełnia się zapachem korzennych przypraw i pomarańczy..  Ciężko tu o lepszy komentarz niż zdjęcia i przepis. 



Gofry:
250g masła
4 jajka
250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 torebka (20 g) przyprawy do piernika
150g miodu

Sos pomarańczowy:
pół szklanki cukru
szklanka soku pomarańczowego
2 łyżki miodu pitnego
4 plastry pomarańczy


Ciasto: 
Jajka ucieramy z masłem na puszystą masę i dodajemy wcześniej wymieszane suche składniki. Jeżeli ciasto będzie bardzo gęste, możemy je rozcieńczyć odrobiną mleka. 
Wypiekamy w nagrzanej tortownicy

Sos pomarańczowy: 
Na suchą patelnię wsypujemy i karmelizujemy cukier, gdy zacznie się pienić wkładamy plastry pomarańczy a następnie wlewamy (UWAGA gorące!!!!) ostrożnie szklankę soku pomarańczowego i delikatnie mieszamy. 
Wlewamy miód pitny i czekamy aż odparuje i sos zgęstnieje. Gotowym sosem polewamy gofry i dekorujemy plastrami pomarańczy. Ja użyłam świeżych i tych z sosu. 
Dodałam jeszcze bitą śmietanę.

1 komentarz: